tirsdag 28. desember 2010

vesla sin første jul :-)


Vi feira jul i Dalen der bestefar bur ,det har vi gjordt sia vi var små :-)
Trondy skulle jobbe julafta til 12 so han kom ut etter det .
Første natta sov jeg og vesla i stua.



Den store dagen kom og vesla hadde på seg en fin kjole og var i strålandes humør :-)
Ho er alltid so gla ho snuppa mi <3
Ho fikk ventapakke av tante Ain si, det var ei julesmikke, julebamse leike og juletøfler. Ho vart so fin :-)

Ho fikk sin første kakemann, den likte ho kjææmpegodt . Var tanta som hadde vert so flink og baka og baka :-)
Ho fikk og møte tannkosten,den trur jeg ho likte mest av alle biteleikane,jeg skulle ta den fra ho ,men nej det skulle jeg ikke. So det blir sta kjøpe tannkost til ho :-)
Ho fikk ein heil drøss med pakker, Trondy sa det var over 20 stk :-O
Ho fikk vere med oppne noen gaver den dagen , so oppna jeg noen for ho ,men so vart ho so trøtte at vi måtte legge ho.

Det er jo stor forskjell å vere hjemme der vi er vandt til å ha lave lyder ogso hjå besten som har beg å høre tungt :-P

Og vi bruker jo heller ikke lengre å ha folk rundt oss so my som no når vi var i Dalen , so er ikke rart ho var litt sliten .

Dagen etter fikk ho oppne to pakka som som va sine som jeg
hadde lagt til sides.
Like gøy da oge :-) hehe

Ho fikk pakke og av oldemora som døde no av kreft ;-(
Da var det vanskelig å ikke beg grine, men kunne ikke beg grine forann vesla og ødelegge den fine stunda ho hadde og vi hadde med ho og alle dei flotte gavane ho fikk. Og tenkt ko heldig ho er so hadde ei so snill oldebesta som hadde strikka bukse og votter og pakka inn itl vesla . Jeg lukta på dei , lukta besta*savn*



Jeg og Aina fikk og gave fra ho , vi fikk nydeligstrikka sokka.
Da beg vi begge å grine ;-( Det var rart når vi skulle takke dei i Årdal, det var alltid besta vi ringte til
Den eine gaven jeg fikk av Aina var eit glasslysbeholder ho hadde fått laga med bilde av besta ,det tente jeg i da jeg kom hjem, det var kjempefint . Jeg vart faktisk glad da jeg fikk det , for det var so fint * Snille Aina so laga slik til oss.

I år fikk vi so masse fint ! Alt for masse ! Alt jeg ønskte meg ,og til vesla og meir til :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar