onsdag 16. februar 2011

det er deiligt å ha en dansk i norge


Endelig er vesla beg bli friske atte. Etter over 1 mnd og tre legebesøk med vesla, tlf samtaler til lege og enda en legetime og fremdeles ingen hjelp å få , so hadde jeg fått nokk. Det var heilt grusomt å se vesla ha det so forferdelig . og da vi kom på sjukehuset møtte vi en dansk lege som fant ut av vesla hadde bronkitt, halsbetendelse og mellomørebetendelse. Kan du tenke deg kor vondt babyen min har hatt det . Jeg kan ikke beskrive kor rasende jeg var og er på legane i askvoll.
Det var tre forskjellige, so ka seie det no om dei.
Vi måtte på sjukehuset att i går oge, vesla hadd so vondt, oxo had ho fått kul bak øret, legen skaffet oss en lege fra øre nese hals, han fann mange kuler , og såg i øret at det kom væske og rensa øret hennes. So var det oftere medesin. Og hu har jo ikke spist og ikke ville drukke noe, so hun skulle bli innlagt no torsdag får jeg ikke i ho mat og drikke, men i dag har hun vert veldig flinke så det går bra ser det ut som. Har ikke vert bortpå kulene i dag , håper virkelig at hun kan bli frisk nå og at det ikke har hendt no med hørselen hennes. Det blir no eit brev til fylketslegen veit jeg i vertfall. Skamme seg burde de legane.!!! fy dei ! All den smerten og plagene vesla har hatt for de ikke kan gjør jobben sin. Har tilog med måtta tatt livredding på ho når ho har satt maten i halsen. Og heile nettene når ho ikke får sove, og ïkke får puste og hoster til hun kaster opp.
Ja, dei skal vere glad vi ikke er naboer, jeg har hata de so inni hampen hver gang vesla har holdt på gå igjen og når ho gjor det og når hun gråt av smerter og fortvilelse. Og jammen har jeg no ønskt meg hevn oge. Er no klart en gjør, tenk om det var din baby.
No sover hun, jeg er ofte inne å ser slik som før , for no når ho har vert sjuk har ho og stoppa puste igjen. To ganger har jeg måtta dra ho opp at senga og dulte i ho slik at ho beg puste igjen. Herregud , jeg kommer vel aldri til bli kvitt denne angsten for at hun skal stoppe puste.
Nej , no er det natta her oge. Jeg angrer som en hund på at jeg ikke sov på sjukehuset da de sa jeg skulle sove og spare krefter til jeg kom heim, jeg sov jo ikke når ho var i magen heller. Jeg sover på høgre side og der låg ho so under svangerskapet måtte jeg ligge på venstre side og det gjikk ikke , pluss jeg hadde smerter oge , so var lite søvn, og som regel vist jeg fikk sove so vokna jeg av at jeg måtte på do , eller so kom pleierene og gav meg sprøyter(blodfortynnande)
Jeg synst selv at det er rart at jeg ikke har kolapsa, for det kjennes hele tiden ut som jeg skal gjøre det ,men so går det , jeg er sta ,men trur jeg skal beg tenke litt på ka alt ditta gjer meg kroppen. Trur jeg må beg rydde.
God naTT*
<3 Å sjå vesla sove søtt i senga si <3 å vere mamma

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar