fredag 12. mars 2010

Ryggen min !! :-(

20.49
Onsdag den 3.3.10 var den dagen jeg vart utskreven fra FSS,so vart jeg dårlig igjen den 7.3.10 i 23 tiden,mamma kom med smertestillende til meg ..men seinare so vart det bare verre og jeg vurderte og ringe på sjukehuset ,men ville ik var det noe som kom til gå vekk..det gjorde det ik ,so i 3 tida den natta ringte jeg sjukehuset som ringte opp att etter samtale med lege og de sa jeg skulle bli sendt i ambulanse til førde,men vejen til førde va stengt pga ras so jeg måtte til Askvoll,so Dale med ambulansebåt for so vidare med ambulanse til Førde. Kunne det ta lengre tid!!!???

-Veiene va humpete og jævlige der jeg låg på båre,smertene vart verre for kver hump, jeg prøvde konsentrere meg om å puste rolig .
-Jeg kunne lika godt vert på tivoli.
-Båten over va ik so gale bortsett fra at det lukta røyk der og jeg låg på eit bord med lyset rett i ansiktet.
Turen i alt var heilt forferdelig,jeg vart kvalm og jævlige i tillegg til smertene jeg hadde so vart det ik noe bedre på denne heisa turen,.. på vej til Førde fra Dale hadde jeg lyst å skrike at de skulle sette meg av.!!!

-Da vi ENDELIG var framme på sjukhuset i 07 tida, vart jeg frakta opp i 6 etasje og sett på ,der såg de at det var rier,so fikk jeg tabletter og sprøyte i låret som skulle stoppe riene,men det varte ik lenge.So fikk jeg steroider som sku hjelpe jenta med utv av lungene.

So fikk vi beskjed at det var bestilt ambulanse til oss til Haukeland kl 12..ENDA en laangt tur,AAAAUUU!!!
-No kom det oftare,jeg fikk Trond til ta tida, tre på eit kvarter,fyttikatta!!!
Va jammen dårlige vej til Bergen oge eller so kjørdte dei i alle humpane de kunne finne med vilje,jeg låg holdt meg fast i ei stang..
-Da vi kom på Haukeland møtte vi to snille damer som tok ultralyd og såg opp til livmorhalsen,de såg at det lak fostervæske og sa at serklasjen måtte vekk.

Jeg såg føre meg føde der og da :-( Trond klarte ik vere der da dei tok vekk stinga,jeg hylte som ei ku der og da ,va heilt rart!! etter de tok vekk stinga so stoppa det opp :-O :-D Jeg trudde resten av vatnet sku fosse ut og ho kom pressande,men nej ! :-D
-Jeg vart lagt inn på eit to mannsrom og jeg fikk ny sprøyte med steroider,jenta kom sikkert til komme iløped av natta ,men de kom ik til prøve redde ho for ho va so lita,skulle de vurdere det måtte ho vise store tegn til livsglede..
SMERTE!!!!!!!!!!!!SORG!!!!!!!!!!!!FORTVILELSE!!!!!!!!!!!!SJOKK!!!!!!!!!!!
.MEN!!IDAG er ho der enda <3 min elskede datter <3

Jeg har fått mitt eget rom , og det er deiligt!
Trond får ik sove her ,men han er so heldige at han får lov til sove nede hjå snille Gry.W. og Trond.S. det setter jeg stor pris på,jeg trenger ha han nær <3
-Vesla har starta bevege seg og skremme meg litt igjen,men er ingenting vi kan gjere so uansett,ho må bare komme når ho kommer,men vi håper at det ik blir enda.
Dei ha sakt at helde ho seg inne til mandag15.3.10 so skal dei gjere alt i sin makt for redde ho, da blir ho 24 uker.
Det er ik dermed sakt at hun klarer seg ,men da er det en sjans vertfall *
Dei vog ho mandag da vi kom,da var ho 540gr,so håpe ho blir i magen og vokser.

TAKKER alle som hjelper håpe og de som ber og de som er med oss, de usynlige og de som er store og alle som det går ann takke for at ho fremdeles er i magen.
Vi kysser vårt tro håp og kjærlighet kver dag og tenner eit lys <3

-Idag ha jeg vert oppe å gått slik at jeg sku slippe sprøyta i magen ,og no ha jeg so vondt i ryggen at jeg ska ik røre meg resten av kvelden,de sa jeg sku sleppe prøyta i dag ,men..er redd for at de skal komme likavel*no skal jeg sjå en film før vi skal sove :-)
Må og sei at vi fikk den flotte buketten av broren min og hans kjære kone og min tantunge :-) <3 love

1 kommentar:

  1. Vi får sjå kva helsetilsynet seier om denne behandlinga:)
    Heldigvis går det bra no.
    God natt:)

    SvarSlett